سئو تصاویر چیست

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

برای مثال اگر در صفحه از چند تصویر با حجم ۳۰ یا ۴۰ کیلوبایت استفاده کرده‌اید، می‌توانید یک یا دو تصویر با حجم‌های بالاتر نیز به آن اضافه کنید. فراموش نکنید که تصاویر در اغلب موارد اصلی‌ترین نقش را در حجم کلی صفحه وب برعهده دارند. بنابراین واضح است که هرچه از تصاویر پرحجم‌تری در وب‌سایت استفاده کنید، بارگذاری صفحه کندتر انجام می‌شود. فراموش نکنید که زمان بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی وب‌‌‌سایت در دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ است. با در نظر گرفتن نکات بالا در مورد فرمت تصاویر، باید بتوانید در صورت لزوم حجم تصاویر را کم کنید. با استفاده از فرمت GIF می‌توانید تصاویر متحرک یا انیمیشنی به وب‌سایت اضافه کنید.

برای نوشتن alt text روی محتوای مفید و گویایی که شامل کلمات کلیدی مناسب باشد و مرتبط به موضوع متن موجود در صفحه است تمرکز کنید. از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید، چرا که ممکن است به تجربه کاربری نامناسب منجر شده و سایت شما در لیست سایت‌های اِسپَم قرار بگیرد. هر فرمت تصویر دارای ویژگی‌های خاص خود مانند کیفیت، اندازه فایل، پشتیبانی از رنگ‌ها و انیمیشن‌ها است. برخی از فرمت‌ها برای تصاویر با کیفیت بالا مناسب‌تر هستند و برخی دیگر برای تصاویر گرافیکی و لوگوها. انتخاب فرمت نامناسب می‌تواند باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحه، افزایش حجم فایل‌ها و در نهایت کاهش رتبه سایت شما در نتایج جستجو شود.

با توجه به اهمیت این موضوع؛ یکی از نکاتی که همیشه در آموزش سئو به آن می‌پردازم سئو تصاویر است. سلام دوست عزیزسایز تصویر را باید متناسب با بزرگترین سایز نمایش در سایت اصلاح کنید. در غیر اینصورت بخش زیادی از فضای هاست شما بی دلیل اشغال شده و ممکن است در برخی از بخش‌های سایت نسخه سایز کامل با حجم بسیار بالا نمایش داده شود. کلیه استانداردهای سئو برای تصاویر و تاثیر آن بر سئو داخلی مقاله به صورت کامل در کارگاه آموزش تولید محتوا آموزش داده می‌شود. برخلاف سایت tinypng که تصاویر با حجم بیشتر از 5 مگابایت برا قبول نمی‌کند در این سایت محدودیت سایز به 9 مگابایت افزایش یافته و امکان ارسال 10 تصویر به صورت همزمان در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید تا 20 تصویر را به صورت همزمان در این ابزار وارد کرده و نسخه بهینه شده آنها را در یک فولدر زیپ شده دریافت کنید.

بنابراین، در هر محتوایی که تصویری درج می‌کنید، حتماً از توضیحات مرتبط و واضح در کنار آن استفاده کنید تا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید باشد. اگر در صفحه‌ای که تصاویر قرار دارد از noindex استفاده کرده باشید، تصاویر آن صفحه نیز ایندکس نخواهند شد. اما اگر همین تصاویر در صفحات دیگری که قابلیت ایندکس شدن دارند موجود باشند، آن‌ها همچنان می‌توانند در نتایج جستجو نمایش داده شوند. داده‌های ساختاری یا اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری درباره تصاویر شما داشته باشند. این کار به خصوص برای سایت‌های تجاری یا فروشگاهی که تصاویر محصولات دارند، بسیار مفید است. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند.

در صورتیکه از افزونه‌های یوست سئو یا رنک مث استفاده می‌کنید، امکان ویرایش بخش‌های مختلف این پیش نمایش در توییتر و فیسبوک را خواهید داشت. همچنین می‌توانید برای چک کردن نحوه نمایش لینک سایت در شبکه‌های اجتماعی مختلف از سایت socialsharepreview.com استفاده کنید. استفاده از تصاویر یکی از بخش‌های مهم در استراتژی شبکه‌های اجتماعی است. اوپن گراف پروتکل یا مجموعه قوانینی است که در ابتدا توسط فیسبوک معرفی شد. اوپن گراف نحوه پیش نمایش لینک‌های سایت در شبکه‌های اجتماعی را مشخص می‌کند. یعنی می‌توانید عنوان، تصاویر و توضیحات زیر هر لینک را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید.

سئو تصاویر را از چند منظر مختلف بررسی کرده و در مورد تاثیر عکس بر کیفیت محتوا صحبت می‌کنیم. اندازه فایل های تصویری بزرگ می تواند زمان بارگذاری صفحات وب را کاهش دهد و بر تجربه کاربر و سئو تأثیر منفی بگذارد. فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر بدون افت کیفیت برای کاهش اندازه فایل و افزایش سرعت صفحات وب لازم و ضروری است. تصاویر بزرگ و بهینه نشده می توانند به طور قابل توجهی بر عملکرد وب سایت شما تأثیر گذاشته و منجر به افزایش بیش از حد زمان بارگذاری صفحه وب سایت شما شوند. از آنجایی که سرعت صفحه یک عامل مهم در رتبه بندی برای موتورهای جستجو است، بهینه سازی تصویر برای عملکرد کلی وب سایت ضروری است. برای بهبود رتبه تصاویر در موتورهای جستجو، باید به تناسب موضوع صفحه با تصاویر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. در حالی که فرمت های تصویر زیادی برای انتخاب وجود دارد، PNG و JPEG و WebP رایج‌ترین برای وب هستند. اطمینان حاصل کنید که عناصر سئوی درون صفحه شما (متا داده، داده‌های ساختار یافته و غیره) با تصویر شما سازگار می‌شوند.

مطابق با اعلام گوگل، سرعت لود هم یکی از حیاتی‌ترین عوامل رتبه‌بندی سایت‌ها است؛ هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل. در راستای سئوی تصاویر بهتر است از عکس‌های جذاب و منحصر به فرد در صفحات سایت استفاده شود؛ همچنین اینفوگرافیک‌ها در افزایش ترافیک و میزان بازدید وب سایت‌ها تاثیر بسزایی دارند. که چی بشه؟ که از مزیت‌های بهینه سازی تصاویر برخوردار شویم؛ یعنی رتبه بالاتر در گوگل و بازدید بیشتر. همانطور که می‌دانید، زمان بارگذاری صفحات سایت، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در دو نسخه دسکتاپ و موبایل است. بنابراین باید بر روی تصاویر فشرده‌سازی به نحوی انجام شود که کم‌ترین کاهش کیفیت را داشته باشیم.

بر پایه‌ی متن بودن این فرمت (text-based) باعث شده تا گوگل به راحتی بتواند به کمک خزنده‌های خود این تصاویر را کراول، ایندکس و درک کند و از این جهت نیز نقش خود را به خوبی در سئو سایت ایفا می‌‎کنند. Scalable Vector Graphics همان‌طور که از نامشان پیداست مناسب تصاویر گرافیکی و طراحی‌ها هستند و استفاده از آن‌ها برای تصاویر رئال منطقی و نتیجه‌بخش نیست. همچنین گوگل، نرم افزاری به نام Lens را برای گوشی‌های اندرویدی معرفی کرده که می‌تواند با استفاده از دوربین گوشی جستجوی اینترنتی را انجام داده، متن را ترجمه کند و نتایج مرتبط را به ما نمایش دهد. در نتیجه درک تصاویر و محتوای آن‌ها دیگر به فیلم‌های علمی تخیلی محدود نمی‌شود. محبوبیت و میزان استفاده از یک تصویر نیز در رتبه‌بندی آن تأثیر دارد.

برای مثال اگر عرض قالب صفحه 700 پیکسل باشد، تصاویر نیز نهایتا با همین اندازه نمایش داده می‌شوند و حتی اگر تصویر انتخابی 2000 پیکسل باشد هم به‌طور اتومات کاهش اندازه خواهد داشت. برای خزیدن بهتر موتورهای جستجو در سایت شما، یک نقشه سایت تصویر ایجاد کنید یا مطمئن شوید که تصاویر شما در نقشه سایت شما نمایش داده می‌شوند. CDN‌ها سیستمی‌از سرورها هستند که به آنهاPOP (points of presence) گفته می‌شود، در سرتاسر جهان مستقر هستند و بسته به جایی که کاربر مستقر است، صفحات وب را ارائه می‌دهند. استفاده از CDN سرعت صفحه شما و کیفیت محتوای ارسالی به کاربر را بهبود می‌بخشد. با این حال، اگر نشانه‌گذاری شما مناسبی را در اطراف نام «هاست» قرار دهم، به موتور جستجو گفته‌ایم که منظور ما از «هاست» چیست. سپس موتور جستجو نتایجی را ارائه می‌دهد که اطلاعات بهتری را برای کاربری که در جستجوی «هاست» است، نمایش می‌دهد.

با رعایت اصول سئو تصویر می‌توانید رتبه صفحات وب خود را در نتایج جستجو بهبود دهید. بهینه‌سازی تصاویر نه‌تنها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند بلکه می‌تواند ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت شما جذب کند. سئو تصویر گاهی منجر به رتبه گرفتن خود تصویر در جستجوی تصویری گوگل می شود و گاهی روی سئو صفحه تاثیر می گذارد و رتبه صفحه را افزایش می دهد. در نهایت، سئو تصاویر نه تنها به بهبود رتبه‌بندی سایت کمک می‌کند، بلکه به افزایش نرخ کلیک و تبدیل کاربران نیز منجر می‌شود. برای بهبود سئوی تصاویر در HTML، توجه به ویژگی‌های خاصی که در تگ‌های HTML مرتبط با تصاویر قرار دارند ضروری است. این ویژگی‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای تصاویر را بهتر درک کرده و آن‌ها را در نتایج جستجو نمایش دهند.

به این وسیله برای صفحات سایتتان یک امتیاز بیشتر در صفحه نتایج جستجوی وب و هم‌چنین صفحه نتایج تصاویر خواهید گرفت. این بخش از صفحه را نیز کاربران نخواهند دید، اما خزنده‌های موتور جستجو از آن برای دیدن محتوای عکس استفاده می‌کنند. در واقع وارد کردن ویژگی alt مهم‌ترین کار در سئو عکس محسوب می‌شود؛ چراکه موتورهای جستجو قادر به دیدن و تشخیص تصاویر نیستند و فقط با خواندن ویژگی alt می‌توانند متوجه موضوع عکس بشوند. این توصیف علاوه بر اینکه نباید خیلی طولانی باشد باید طوری نوشته شود که افراد نابینایی که از assistant برای خواندن مانیتور استفاده می‌کنند با شنیدن آن متوجه محتوای تصویر بشوند. در مقالات پیشین وبسیما به دو موضوع مهم یعنی استانداردهای نگارش متن جایگزین تصاویر و درک گوگل از محتوای تصویر پرداخته‌ایم که مطالعه آنها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله ابتدا در مورد تاثیر تصاویر بر تجربه کاربری و سئو صحبت خواهیم کرد و در ادامه بهترین روش‌ها برای کاهش حجم عکس با حفظ کیفیت را به شما معرفی خواهیم کرد.

کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو می‌کنند، به صفحه شما می‌رسند. سوشال سیگنال‌ها (مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌ها) معمولاً تأثیر غیرمستقیم بر سئو دارند. گوگل به‌طور مستقیم از آن‌ها به عنوان عامل رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند، اما می‌توانند به افزایش ترافیک سایت و تعاملات بیشتر کمک کنند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که چه محتوایی در شبکه‌های اجتماعی بیشترین اشتراک‌گذاری و تعامل را دارد و این به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوای خود را بهینه کنید. از مشتریان راضی بخواهید که نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های مربوطه منتشر کنند. این نظرات نه تنها اعتبار شما را افزایش می‌دهند بلکه باعث جلب اعتماد کاربران و تقویت سوشال سیگنال‌ها می‌شوند.

به عنوان مثال در معرفی یک مکان گردشگری تصویر اهمیت زیادی برای مخاطب ما دارد و بهتر است تنوع و تعداد تصویر را تا جای امکان بالا ببریم. ولی در یک محتوای خبری یا علمی محتوای متنی اهمیت بیشتری دارد و نباید مفهوم آن وابستگی شدیدی به تصاویر داشته باشد. برای بررسی کیفیت تصاویر و تاثیر آنها بر تجربه کاربر یک آزمایش ساده وجود دارد؛ همه المان‌های محتوایی شامل متن، لینک، لیست و ... حالا این صفحه را در اختیار دوست خود گذاشته و بخواهیم تا از بالا به پایین اسکرول کرده و تلاش کند تا موضوع مقاله را درک کرده یا مفهوم مشخصی را در آن پیدا کند. اگر مفهومی که درک کرده با موضوع مقاله ما یکسان است یعنی در انتخاب تصاویر آن بسیار موفق عمل کرده‌ایم. انتخاب فرمت تصویر مناسب به کیفیت تصویر و بهینه سازی اندازه فایل کمک می کند.

نقشه‌ی سایت برای تصاویر مانند نقشه‌ی سایت معمولی برای صفحات متنی است، اما به جای لیست صفحات، اطلاعات مربوط به تصاویر و فایل‌های گرافیکی موجود در وب‌سایت را نشان می‌دهد. این نقشه‌ی سایت معمولاً شامل اطلاعاتی مانند آدرس‌های URL تصاویر، عنوان‌های تصاویر، توضیحات مرتبط و شاید اطلاعات دیگر مانند ابعاد تصاویر یا فرمت‌های فایل باشد. اگر از AMP یا PWA استفاده می‌کنید، باید ابعاد تصویر خود را در کد منبع مشخص کنید. حتی اگر از هیچکدام از این ابزارها استفاده نمی‌کنید، هنوز هم بهترین روش، تعریف عرض و ارتفاع است. به علاوه، به مرورگرها اجازه می‌دهد تا قبل از بارگیری CSS، تصویر را اندازه بگیرند. یک راه حل خوب این است که از ابزارهای بهینه سازی تصویر استفاده کنید که می‌توانند حجم فایل تصویر را بدون از دست دادن کیفیت کاهش دهند.

تصاویر JPEG اگرچه معمولا بهترین نوع فایل تصویری هستند اما همیشه اینطور نیستند. متن جایگزین و کپشن گرچه ظاهرا بی اهمیت تلقی می شوند اما به اندازه خود مهم هستند. انجام این کار باعث می شود گوگل بدون اینکه حتی به تصویر نگاه کند، متوجه شود که تصویر درباره چیست. اما خیلی ها همچنان از نام های پیش فرض تصویر (که دوربین آن را ایجاد کرده) استفاده می کنند. استفاده از نام هایی مثل «IMG12345.jpg» بدترین نام گذاری برای تصاویر است. Open Graph یک پروتکل است که برای نمایش بهتر شبکه‌های اجتماعی در سایت طراحی شده است.

با استفاده از ابزاری مانند فتوشاپ می‌توانید ابعاد عکس را قبل از بارگذاری اصلاح کنید. در صورت استفاده از وردپرس هم می‌توانید با استفاده از افزونه Resize Image After Upload تصاویر را به صورت خودکار بعد از بارگذاری تغییر سایز دهید. یکی از مزایای کلودفلر(Cloudflare) نسبت به سایر CDNها این است که بدون تغییر آدرس عکس‌ها آن ها را ذخیره و به کاربر نمایش می‌دهد. در ادامه درباره استفاده از CDN برای بهبود سئوی تصاویر سایت بیشتر توضیح می‌دهیم. با باز شدن صفحه جزئیات پیوست در وردپرس می‌توان متن جایگزین و کپشن را برای تصویر ویرایش کرد.

اگر قصد خرید کفش را دارند نشان محصول به آن‌ها اطلاع می‌دهد که می‌توانند با کلیک روی تصویر شما این کار را انجام دهند. اگر هیچ نشانی نمایش داده نشود ممکن است باعث ایجاد این تصور شود که تصویر شما مربوط به چیزی مانند یک پست وبلاگ درباره‌ی کفش است و فروشی انجام نمی‌شود. سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳، ترافیک موبایل، ۵۸٫۳۳ % از کل ترافیک اینترنت جهانی را به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه در سال اخیر بسیار مهم است و این موضوع شامل تصاویر نیز می‌شود. مهم است بدانید اندازه‌ی تصویر و اندازه‌ی فایل دو چیز متفاوت هستند.

در واقع هر کاری که روی تصویر انجام شود تا به واسطه آن موتورهای جستجو یا کاربران تصویر را آسان تر دریافت کرده و درک بهتری از آن داشته باشند جزئی از سئوی تصویر است. اگر هم از سیستم‌های دیگر برای مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، از این راهنمای گوگل برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایت عکس ها کمک بگیرید. گوگل [برای درک هر چه بهتر موضوع تصاویر]، از کپشن و عنوان عکس هم استفاده می‌کند. تا جایی که می‌توانید عکس ها در نزدیکی متن مربوطه قرار دهید و مطمئن شوید که عکس، با موضوع کلی صفحه در ارتباط باشد. در عوض می‌توانید از ابزارهای آنلاین تبدیل فرمت عکس مثل image.online-convert.com/convert-to-jpg استفاده کنید. در چند سال اخیر، استفاده از فرمت WEBP هم در فضای وب هم بسیار همه‌گیر شده است.

فهم «بستنیتوتفرنگی» برای گوگل خیلی دشوار است اما قطعا راحت‌تر «بستنی-توت-فرنگی» را می‌فهمد. ببینیم روش انجام هریک از تکنیک‌های بالا در سئو تصاویر چیست و به چه نکاتی باید توجه کنید. هیستوگرام (بافت‌نگار) به نموداری گفته می‌شود که فراوانی عناصری که در محور افقی آن قرار دارند را در محور عمودی نشان می‌دهد. هیستوگرام عکس، شدت نور را، از کمترین مقدار تا بیشترین مقدار، در محور افقی و تعداد پیکسل‌های هرکدام از آن‌ها را در محور عمودی نشان می‌دهد. عکاسی دیجیتال به فرایند ثبت تصاویر به وسیلهٔ دریافت و ثبت نور بر روی سطح حساس به نور سنسور الکترونیکی گفته می‌شود. الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیاء بر روی سطح حساس به نور سنسور تأثیر می‌گذارد و باعث ثبت تصاویر می‌گردد.

به عبارت ساده‌تر، اینترنت جاده است و وب خودروهایی است که روی این جاده حرکت می‌کنند. در دوربین‌های غیر SLR، نمی‌توان لنز را عوض کرد و در نتیجه، بزرگنمایی لنز محدود به بزرگنمایی اولیهٔ دوربین عکاسی خواهد بود. در دوربین‌های SLR امکان تعویض لنز وجود دارد ولی هزینهٔ آن زیاد است. البته بعضی متخصصان، معیار این دسته‌بندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر می‌گیرند. این مقاله بر اساس تصویر ارائه شده و اطلاعات موجود در آن تهیه شده است. برای درک بهتر و کامل‌تر از هرم سئو تقی مولوی، توصیه می‌شود به منابع اصلی و مطالب ارائه شده توسط ایشان مراجعه کنید.

این متن در ابتدا قرار است زمانی که تصاویر سایت بارگذاری نمیشوند، به کاربر نمایش داده شود. بعد از آن قرار است به نابینایانی که با دستگاه های مخصوص خودشان به شکل صوتی محتوای متنی سطح وب را میشنوند، در درک مفهوم تصاویر کمک کند. در نهایت هم به گوگل برای بررسی سئو محتوا و سئو تصاویر سایت شما کمک میکند. نامگذاری فایل تصاویر یکی از جنبه‌های مهم سئو تصاویر است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. چون موتورهای جستجویی مانند گوگل نمی‌توانند مستقیما محتوای تصاویر را درک کنند. بنابراین، نامگذاری صحیح فایل‌ها به عنوان یک راهنما برای موتورهای جستجو عمل می‌کند تا متوجه شوند که هر تصویر در مورد چیست.

وقتی اندازه تصاویر زیادی بزرگ است، نوشته‌ها و دیگر عناصر تصویر تا حد زیادی پوشانده می‌شوند و بالطبع، تمرکز کاربر را از بین می‌برند. به علاوه، چنین تصاویری سرعت وبسایت را کاهش می‌دهند و زمان بارگذاری صفحات سایت را، به میزان چشم‌گیری، افزایش می‌دهند. این اتفاق اصلاً خوشایند نیست و کاربر را از سایت‌تان فراری می‌دهد و بر سئو سایت‌تان نیز تأثیر منفی می‌گذارد. تا کنون هر چه در مورد سئو شنیده‌ایم همه مربوط به متن و کلیدواژه می‌شده؛ اما جالب است بدانید تصاویر نیز در سئو نقش دارند. چنین وب‌سایتی نه‌تنها قابل اعتماد نیست بلکه مطالب آن در ذهن نخواهد ماند.

به عبارت دیگر، سوشال سیگنال پلی است میان تعامل کاربران و تقویت سئو که در تحلیل استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد. آماتورها و متخصصان سئو به طور یکسان می‌دانند که بهینه‌سازی تصاویر برای سایت شما ارزش زمان صرف شده را دارد. بدون بهینه سازی تصویر مناسب، یک دارایی ارزشمند سئو را هدر می‌دهید. بهینه‌سازی تصویر مزایای زیادی مانند تجربه کاربری بهتر، زمان بارگذاری صفحه سریعتر و فرصت‌های رتبه‌بندی اضافی ایجاد می‌کند و این نقش به طور فزاینده‌ای مهم‌تر می‌شود. البته نامگذاری صحیح فایل‌ها به بهبود تجربه کاربری هم کمک می‌کند.

برای مثال در محتواهایی که مربوط به قراردادهای کاری هستند، معمولا از تصویر دو شخص در حال امضای یک کاغذ یا دست دادن با هم به معنی توافق استفاده می‌شود. این تصاویر مفهوم مناسبی برای چنین متنی دارند اما در بیشتر سایت‌ها و مقالات مورد استفاده قرار می‌گیرند، در نتیجه جذابیتی برای کاربر نداشته و کشش لازم را در او ایجاد نمی‌کنند. حتی اگر تمام نکات برای استانداردسازی تصویر مانند ابعاد، حجم مناسب و… رعایت شود اما عکس تکراری باشد، باز هم تاثیر لازم را نخواهد داشت. شاید استفاده از تصاویر آماده راحت باشد اما توصیه اما ساخت تصاویر اورجینال است. تصاویر اورجینال را می‌توانید با ویرایش عکس، اسکرین شات گرفتن از ویدیوهای مرتبط به جای دانلود تصاویر از گوگل و هنر گرافیک خلق کنید.

هرم سئو تقی مولوی، با ارائه یک مدل بصری ساده و جامع، به متخصصان سئو و صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا عوامل موثر در موفقیت سئو را بهتر درک کنند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنند. با رعایت این اصول و تمرکز بر عناصر کلیدی هرم، می‌توان به بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر دست یافت. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رشد در زمینه سئو، بک‌لینک‌ها هستند. ممکن است بعد از به اشتراک گذاشتن یک محتوای پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی، اوب‌سایت‌های دیگر به آن لینک دهند. این لینک‌ها به عنوان بک‌لینک‌های طبیعی شناخته می‌شوند و به بهبود اعتبار دامنه سایت کمک می‌کنند. سرعت بارگیری و لود شدن سریع سایت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها به آن توجه می‌کند.

موضوع دیگری که در بحث نام‌گذاری فایل تصاویر اهمیت دارد، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در آن است. این کار احتمال نمایش تصویر را در بخش نتایج جستجوی تصویری بالاتر می‌برد که به‌معنی جذب ورودی بیشتری به طرف وب‌سایت است. همزمان با این کار به این نکته هم توجه کنید که نباید استفاده از کلمه کلیدی در نام عکس را به چشم فرصتی برای بهبود رتبه در صفحه نتایج ببینید. گوگل از متن جایگزین همراه با الگوریتم های بینایی کامپیوتر و محتویات صفحه برای درک موضوع تصویر استفاده می کند. […] هنگام انتخاب متن جایگزین، روی ایجاد محتوای مفید و غنی از اطلاعات تمرکز کنید که از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کند و در زمینه محتوای صفحه است.

اصلی‌ترین کاربرد متن جایگزین در آن است که در زمان عدم نمایش درست و بدون اشکال تصویر توسط مرورگر، به جای آن به کاربران نمایش داده می‌شود. فرمت JPEG بهترین گزینه برای تصاویر واقعی هستند و می‌توانید از طریق ابزارهای مختلف (در ادامه توضیح می‌دهیم) به تناسب خوبی بین حجم و کیفیت در این تصاویر برسید. در مجله فرادرس، اغلب تصاویر با فرمت JPEG در وب‌سایت بارگذاری می‌شوند و تلاش می‌کنیم حجم آن‌ها را زیر ۷۰ کیلوبایت نگه داریم. بر اساس آمارها، نزدیک به ۷۳ درصد از تصاویر وب در فرمت JPEG بارگذاری می‌شوند. همین دو ویژگی فرمت JPEG را به یکی فرمت‌های سازگار با سئو تبدیل می‌کند. مزیت مهم دیگر این تصاویر در آن است که طیف متنوعی از رنگ‌ها را نیز پشتیبانی می‌کنند.

زمانی به فکر عکاسی محصول باشید که این تصاویر ارزش جدیدی برای مخاطب شما خلق می‌کند. همانطور که گفتیم این فرمت برای تصاویر گرافیکی و فایل‌های برندینگ مناسب است. این پسوند قابلیت ویرایش در نرم افزار فتوشاپ را ندارد و برای ساخت و ذخیره‌سازی این فرمت باید از سایر نرم افزارهای گرافیکی مرتبط، مثل Adobe Illustrator و یا Affinity Designer استفاده کنیم. گوگل قادر به درک محتوای تصویر و ارتباط معنایی آن با محتوای متنی است. انتخاب از میان این دو حالت بستگی مستقیم با ماهیت محتوا و هدف کاربر از مطالعه آن دارد.

می‌توانید URL تصاویر را به سایت مپ XML اضافه کنید تا گوگل بتواند آن‌ها را ایندکس کند. الگوریتم‌های گوگل ارزش بسیار زیادی به نسخه موبایل سایت می‌دهند، در واقع خزنده‌ها و موتورهای جستجو ابتدا نسخه موبایل سایت و سازگاری تصاویر در گوشی‌ها را نگاه می‌کنند. برای اینکه سئو تصاویر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید مطمئن شوید که وب‌سایت با دستگاه موبایل سازگار است و عکس‌ها در این دستگاه به طور کامل نمایش داده می‌شوند. بدون شک سئو سایت یکی محبوب‌ترین حوزه‌های دنیای دیجیتال مارکتینگ است که شامل قسمت‌ها و بخش‌های مختلفی از جمله بهینه‌سازی تصاویر برای سئو می‌شود. ایزی وب با طراحی وبسایت سئو محور شما را در این زمینه همراهی میکند. خب، بالاخره به انتهای مقاله آموزش بهینه سازی تصاویر سایت رسیدیم.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری