تولید محتوا برای سایت خبری
چه محتوایی تولید کنیم؟ 11 ایده برای تولید محتوا مدیریو
تولید محتوا روش بسیار خوبی برای کسب درآمد افراد و فروش بیشتر محصولات و خدمات کسب و کارها است. بسیاری از افراد با تولید محتوا در وبلاگ و وبسایت و پذیرش تبلیغات، از این محل کسب درآمد میکنند. کسب و کارها هم میتوانند با تولید محتوای آموزشی و معرفی محصولات و خدمات خود، فروش خود را افزایش دهند. خبر گزارشی از یه اتفاق هست که ارزش اطلاع رسانی داشته باشه و اطلاعات مفیدی رو درباره یه اتفاق خاص به مخاطب بده. همه ما حداقل یبار در مورد یه خبر در گوگل سرچی انجام دادیم و به دنبال سایت معتبری برای خوندن اون موضوع گشتیم.
سایت نویسش نیز جزو بهترین سایت سفارش تولید محتوا است که در زمینه تولید محتوای متنی، صوتی و بستههای نویسش فعالیت میکند. این سایت در تمامی حوزهها تولید محتوا انجام میدهد که با انتخاب موضوع مدنظر پروژه شما به نویسنده متخصص در همین زمینه برای تولید محتوا داده میشود. نوشتن محتوای متنی یا صوتی در این سایت باتوجهبه انتخاب شما با سه لحن رسمی، محاورهای و دوستانه انجام میشود. محل انتشار اینجور محتواها روزنامه های کثیرالانتشار و سایت ها هستن. با توجه به گستردگی استفاده از اینترنت، بیشتر افراد ترجیح میدن از طریق اینترنت و سایت ها اخبار مهم رو دنبال کنند.
برای اینکه سریعتر محتوا تولید کنید، میتونید از ایدههایی که توی نظرات، شبکههای اجتماعی یا سایتهایی مثل Quora پیدا کردین، استفاده کنید. همونطور که ابزارهایی مثل Grammarly به شما کمک میکنه تا نوشتههاتون بهتر بشه، میتونید از ابزارهای دیگه هم برای پیدا کردن کلمات کلیدی و موضوعات داغ استفاده کنید. به علاوه، همیشه بهتره پستهایی که قبلاً عملکرد خوبی داشته رو بررسی کنید. این کار میتونه به شما کمک کنه تا بفهمید چه نوع محتوایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بر اساس اون، محتوای جدید بسازید. البته میتونید از خدمات تولید محتوا متنی هم استفاده کنید تا روند کاریتون سریعتر پیش بره.
امکان نمایش ویدیوها، پادکستها، گالریهای تصاویر، و اینفوگرافیکها برای جذابیت بیشتر محتوا. هر مخاطب قبل از هر چیز با نگاه به تیترها تصمیم به خواندن خبر می گیرد، و یا از مطالعۀ آن صرف نظر می کند. قسمت اصلی خبر، متن آن خبر است که پس از تیتر و لید می آید و خبـر اصـلی در آن بـه شیوه های مختلف نوشته می شود. یکی از وظایف کارشناسان تهیه خبر در روابط عمومی ها شـناخت ارزش های خبـری پنهان در خبـر است، که ضمن کمک در شناسایی خبر به عنوان معیار ارزشگذاری هم مـورد اسـتفاده قـرار می گیرد. ما می توانید در خبرنامه وب همیار عضو شوید تا آخرین اخبار و اطلاع از تخفیف ها رو بدونید. کمی جلوتر برویم ، متون منتشر شده در روزنامه اول را می توان محتوا نیز نامید.
یکی دیگر از پلتفرمها برای سفارش تولید محتوا کپیفای است که البته در کنار تولید محتوا خدمات متفاوت دیگری مثل سفارش کتاب هم ارائه میکند. علاوه بر این، کسبوکارها و افراد با مراجعه به کپیفای میتوانند برای خرید آیتمهای دیجیتال یا سفارش رپورتاژ آگهی اقدام کنند. این پلتفرم به شما این امکان را میدهد که محتوای مورد نظرتان را بعد از نگارش بازبینی کنید. در بخش تولید محتوا شما میتوانید از تریبون محتوای متنوعی مثل محتوای مناسب بلاگ، محتوای خبری، معرفی محصول و رپورتاژ آگهی درخواست کنید و سفارش دهید. این پلتفرم محتوای مورد نظر شما را میتواند به دو زبان فارسی و انگلیسی تولید کند که البته متناسب با زبان مورد نظر، تعرفه محتوا متفاوت میشود. در دنیای امروز هرچه محتوای بهتری تولید کنید چشمهای بیشتری به شما خیره میشوند و مخاطب بیشتری جذب میکنید.
همچنین با بررسی موضوعات و محتوای رقبا میتوانید ایدههای تازهای بیابید و از تکرار موضوعات جلوگیری کنید. با ارائه محتوایی که پاسخگوی سوالات و نیازهای مخاطبان است، کسبوکارها میتوانند مخاطبان را ترغیب به انجام اقداماتی مانند ثبتنام برای خبرنامه، دانلود راهنماها و گزارشها، یا تماس برای کسب اطلاعات بیشتر کنند. با یادگیری این آموزش رایگان تولید محتوا خواهید آموخت که چگونه محتوایی خلق کنید که نه تنها اطلاعات ارزشمندی ارائه دهد، بلکه مخاطبان را به انجام اقدامات مشخصی مانند ثبتنام یا خرید ترغیب کند. محتوای بهینهسازی شده برای موتورهای جستجو میتواند به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستجو کمک کند، که این امر به نوبه خود ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت هدایت میکند. افزایش ترافیک سایت میتواند به افزایش فروش و تبدیل مشتریان منجر شود. آموزش رایگان تولید محتوا به شما نشان میدهد که چگونه با استفاده از محتوای بهینهسازی شده برای موتورهای جستجو، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
در این عصر عدم اطمینان، اگر واقعیت را بررسی نکنید، احتمالاً با نظراتی منفی روبرو میشوید. حتی بدتر از نظرات منفی، یک مقاله بد که ادعاهای نادرست را مطرح میکند، ممکن است اعتبار برند شما را در چشم مصرف کنندگان از بین ببرد. ممکن است ماهها و حتی سالها طول بکشد تا اعتماد به برند شما ایجاد شود. اگر شما یک مقاله خبری را منتشر کنید که به طور کامل تحقیق و بررسی نشده است و در تولید آن از منابع معتبر استفاده نکردهاید، مخاطبانی جذب نخواهید کرد. تا این بخش بهخوبی میدانید فواید و اهمیت تولید محتوا چیست و محتوا دقیقا چطور به برقراری ارتباط با مشتری و حفظ این رابطه کمک میکند.
با تولید مداوم محتوا، گنجینهای از منابع، مطالب و تصاویر ارزشمند و مرتبط با برند را در ذهن مخاطبان ایجاد میکنید. در حقیقت محتوا به ابزاری تبدیل میشود که هر بار آن را در معرض دید کاربر قرار میدهید تا به یاد برند و کسب و کار شما بیافتد. تا این بخش بهخوبی میدانید مراحل فرایند تولید محتوا چیست و هر بخش چطور به شکلگیری و انتشار یک محتوای باکیفیت و مناسب کمک میکند. در ادامه، انواع مختلف محتوا و ایدههای مناسب برای تولید هرکدام را مرور میکنیم تا بهتر بتوانید نوع محتوای مناسب برای کسب و کارتان را انتخاب کنید. دومین کانال متداول انتشار محتوا برای کاربران، شبکههای اجتماعی و در صدر آنها اینستاگرام است. برای تولید محتوا در این فضا هم باید با انواع مختلف محتوا و روش تولید هرکدام آشنا باشید چون به ترکیبی از متن و محتوای تصویری، ویدیویی و حتی صوتی نیاز دارید.
قطعا با مطالعه این مقاله دید شما نسبت به تولید محتوا و کسب درآمد از این روش تغییر خواهد کرد. البته پیشنهاد میکنیم در هر بخش با توجه به شرایط و تفکرات خود، تغییرات منطقی را در موارد پیشنهادی اعمال کنید. این را بدانید مخاطبان به دلیل چالشی بودن، اخبارها را دنبال می کنند. پس یقینا به سراغ محتواهایی می روند که تیترهای جذاب تری داشته باشند. اصل مهم در خبرنویسی ایجاب می کند تا از تیترهای جذابی که کنجکاوی مخاطب را فعال می کند، استفاده کنید. برای طراحی سایت خبری باید اول تصمیم بگیرید که خودتان می خواهید یک وب سایت بسازید یا از یک شرکت طراحی سایت خبری کمک بگیرید.
با توجه به این نکات، میتوانید محتوایی جذاب، مفید و خواندنی برای مخاطبانتان تولید کنید. این نوع محتوا شامل مقالات، پستهای وبلاگ، نوشتههای رسانههای اجتماعی، ایمیلها و موارد دیگر است. محتوای متنی به دلیل سهولت تولید و قابلیت بهینهسازی برای موتورهای جستجو، از اهمیت بالایی برخوردار است. درک و شناخت مخاطبان برای ایجاد محتوایی که با نیازها و علایق آنها همخوانی داشته باشد، ضروری است. شناسایی پرسونای مخاطب و درک رفتار و انتظارات آنها به شما کمک میکند تا محتوایی مرتبط و موثر تولید کنید. تولید محتوای جذاب و مفید باعث میشود مخاطبان بیشتری را جذب کنید و مخاطبان فعلی را حفظ نمایید.
واضح است که هر محتوایی را باید با توجه به فرمت آن در کانال موردنظر منتشر کنید. برای مثال، جای متنها و مقالههای طولانی در وبلاگ و وبسایت است و ویدیوهای کوتاه را میتوانید هم در اینستاگرام و هم در یوتیوب منتشر کنید. البته بسیاری از قالبهای محتوایی را میتوانید در چند محل مختلف منتشر کنید. برای مثال، پادکست و محتوای صوتی را میتوانید هم در محتوای وبلاگ و هم در اپلیکیشنهای پادگیر انتشار دهید. در هر صورت، اصول و قواعدی وجود دارند که قبل از انتشار هر محتوایی در هر کانالی باید مدنظر قرار دهید. محتوا میتواند در قالبها و اشکال مختلفی مثل متن، تصویر، ویدیو و صدا تولید شود که هرکدام از این قالبها خود انواع مختلفی دارند.
مخاطبان چنین محتوایی را میپرستند.به هیچ عنوان به سود یک برند یا … محتوای دروغین ننویسید. در فیلمبرداری همیشه بهغیراز زمانهایی که میخواهید یک ویدئوی غیر رسمی و صمیمی در فضای مجازی منتشر کنید. از دوربین پشت استفاده کنید چرا که هرچقدر هم که شما دوربین جلوی با کیفیتی در اختیار داشته باشید باز هم دوربین پشت وضوح بهتری دارد و برای این کار مناسبتر است. شاید کمی برایتان بیان این نکته تکراری به نظر برسد اما با توجه به استفاده مکرر از دوربینهای سلفی در هر شرایطی، لازم دانستیم تا این نکته را برای شما بازگو کنیم. اگر فکر میکنید در فتوشاپ تنها میتوانید عکسها را ویرایش کنید یا فقط یک قالب سایت طراحی کنید سخت در اشتباه هستید.
شبکههای اجتماعی علاوه بر اینکه بستر بسیار خوبی برای تولید محتوا هستند، برای ارتقای محتوا هم کاربردهای فراوانی دارند. ایده های تولید محتوا بسیار زیاد هستند و باید ذهن خود را باز کرد تا بهترین موضوع برای تولید محتوا را انتخاب کرد. بهتر است بدانید که ایدههای خلاقانه بسیار زیادی وجود دارند که میتوان از آنها به بهترین شکل استفاده کرد تا محتوای جذابی در اختیار مخاطب قرار داد. اما چگونه ایده تولید محتوا را پیدا کرد؟خوشبختانه ترفندهای مختلفی وجود دارند که میتوان از آنها ایدههای جدید گرفت و برای تولید محتوا در اینستاگرام یا سایت از آنها استفاده کرد. در ادامه یک لیست آماده کردهایم تا به شما کمک کنیم که ایدههای محتوایی خود را از چه بسترهایی پیدا کنید.
پس برای تولید محتوای سایت باید با انواع مختلف محتوا و روشهای تولید آنها آشنا باشید. باید توجه کنید که برای دریافت بهترین نتیجه باید خیلی دقیق و واضح اطلاعات بدید. مثلاً وقتی از ChatGPT کمک میخواید، مشخص کنید که موضوع صفحه شما چی هست و مخاطب هدف شما کیه. مثلاً بگید 《من یه پیج اینستاگرام دارم که در مورد تناسب اندام هست و میخوام چند ایده برای پستهاش به من بدی》. البته سفارش تولید محتوا سئو شده از تیمها و شرکتها راهکار بهتری میتونه باشه؛ چون دیگه نیازی نیست حجم زیاد از زمانتون رو صرف کمک گرفتن از هوش مصنوعی کنید. فرض کنید وارد سایتی میشید که هدفش فقط فروش محصول نیست، بلکه به سوالات و دغدغههای شما پاسخ میده.
اما منتظر مقالات بعدی ما در مورد تولید محتوای دیگر باشید و اگر به دنبال شرکت مختخصص برای تولید محتوای خود می گردید ، وب همیار می تواند با قیمت مشخصی به شما ارایه بنماید . سرفصلبندی یا Headings یکی از عوامل موثر در بهینهسازی ساختار و خوانایی محتواست که باید در بازنگری و بهروزرسانی مطالب مد نظر قرار گیرد. استفاده صحیح از تگهای H1 تا H6 برای سرفصلبندی، به موتورهای جستجو کمک میکند تا سلسلهمراتب اهمیت و روابط بین بخشهای مختلف متن را درک کنند. به روزرسانی محتوا، یکی از مهمترین بخشهای چک لیست محتوایی و اساسیترین بخشهای بهینهسازی سایت است. با بهروزرسانی محتوا، به گوگل و مخاطبانتان نشان میدهید که برای آنها ارزش قائل هستید و میخواهید همیشه آخرین و دقیقترین اطلاعات را در اختیارشان بگذارید. محتوا باید به گونهای نوشته شود که برای مخاطبان راحتخوان و قابلفهم باشد.
چرا که حالت عمودی برای هر نوع صفحه نمایش بهخصوص صفحه نمایشهای بزرگتر مثل لپتاپها یا تلویزیونها مناسب نیست. یکی از اشتباهات پرتکرار برای افراد تازه کار این است که به صاف بودن تصویر توجه نمیکنند. منظور از صاف بودن تصویر این است که تصویری که شما ضبط میکنید نسبت به فرد یا چیزی که از آن فیلم میگیرید صاف و در یک راستا باشد. شما میتوانید با استفاده از زمینه ویدئو خود بهراحتی متوجه این نکته شوید. روشهای متنوعی برای شروع به کار و یادگیری این نرمافزار وجود دارد. از کلاسهای حضوری و آنلاین گرفته تا دورههای آموزشی متنوع که تعداد آنها هم کم نیست.
با تقویت این مهارتها و یادگیری مداوم میتوانید در این حوزه فعالیت و محتوایی تولید کنید که هم برای کاربران مفید باشد و هم به تحقق اهداف بازاریابی کسب و کار کمک کند. حالا که میدانید نکات اصلی در مورد شغل تولید محتوا چیست، بد نیست کمی هم درباره ارتباط آن با هوش مصنوعی بخوانید. مدتی پس از انتشار محتوا باید با استفاده از ابزارهای تحلیل عملکرد محتوا، وضعیت و میزان تعامل مخاطبان با آن را ارزیابی کنید. این کار کمک میکند نقاط ضعف و قوت محتوا را بشناسید و آنها تقویت کرده یا بهبود دهید. پس به یاد داشته باشید که فرایند تولید محتوا بعد از انتشار آن به پایان نمیرسد و باید وضعیت محتوای انتشاریافته را دائما زیر نظر بگیرید.
مثلاً میتوانید مستقیماً از فالوورهای خود بپرسید که چه نوع محتوای دیگری نیاز دارند که برایشان منتشر کنید. مجلات، روزنامهها و سایتهای خبری از منابع مهمی هستند که شما میتوانید از آنها ایده بگیرید. با مروری بر این رسانهها میتوانید ایدههای خوبی برای مطالب بعدیتان پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که ایده گرفتن به معنای کپی کردن ایده نیست، بلکه به این معناست که تصویری، تیتری و یا مسئلهای در این مجلات توجه شما را به خودش جلب کند و شما را ترغیب کند که راجع به آن بنویسید. آنها را در پلتفرمهای مختلف مانند توییتر، کانال آپارات، تلگرام و صفحه اینستاگرامشان دنبال کنید. ممکن است ضعفهایی را در کار آنان پیدا کنید و با پوشش دادن این نقاط در مطالب خودتان، از آنها متمایز شوید.
بنابراین به جای شروع مستقیم به بیان مطلب اصلی، ابتدا توجه مخاطب را جلب کنید. استفاده از زیرعنوانها باعث میشود مطلب شما سازمانیافتهتر بهنظر برسد. محتوای باکیفیت و معتبر میتواند به ایجاد اعتماد بین کسبوکار و مخاطبان کمک کند. ارائه اطلاعات دقیق، مفید و بهروز به مخاطبان نشان میدهد که کسبوکار به دانش و نیازهای آنها اهمیت میدهد. با ظهور رسانه های اجتماعی و گسترش آن ها اخبار جعلی نیز افزایش یافته اند.
در سالهای اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا بیش از آنکه به تجربه کاربری و ارزش محتوا توجه کنند، تمرکزشان روی بهینهسازی برای موتورهای جستجو و کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل بوده است. این امر منجر به تولید انبوه محتواهای کمکیفیت و غیرکاربردی شده است. آشنایی با سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، جوملا و دروپال، به شما امکان میدهد تا محتوای خود را بهراحتی در وبسایتها منتشر و مدیریت کنید. این سیستمها ابزارهای قدرتمندی برای سازماندهی، ویرایش و بهینهسازی محتوا ارائه میدهند. گروه بازاریابی محتوای آژمان با هدف تولید محتوای سئو محور، با کیفیت و ماندگار به وجود آمده است. ویرایش کردن محتوا میتواند تمام آن اشتباهات تایپی مزاحم و اشتباهاتی که پس از تصحیح کارتان پنهان میشود را شناسایی کند.
محتوای باکیفیت باعث میشود به عنوان یک منبع معتبر شناخته شوید و اطلاعات مفیدی را منتقل کنید. این ابزارها اشتباهات املایی، گرامری و حتی علائم نگارشی رو اصلاح میکنن و باعث میشن خیلی سریعتر به نتیجه برسید. در Grammarly میتونید لحن نوشتار رو هم تنظیم کنید تا همیشه نوشتههاتون با توجه به مخاطب مناسب باشه. یکی از روشهایی که میتونه خیلی کمککننده باشه اینه که اصلاً از جایتون بلند نشید! تایمر بذارید و تا وقتی که صدای تایمر رو نشنیدید، هیچ کاری جز نوشتن نکنید. حتی اگر اطلاعات کاملی ندارید، روی مزایای محصول تمرکز کنید و بهش نشون بدید چجوری مشکلش رو حل میکنه.
کتابهای الکترونیکی در مقایسه با بلاگپستها طولانیترند و موضوع موردبحث را عمیقتر و با جزییات بیشتری بررسی میکنند. با تولید محتوا بر اساس اصول سئو، در رتبههای بالاتری از صفحه نتایج ظاهر میشوید. اگر عناصر مختلف وبسایت را بهخوبی ایجاد کرده باشید، مخاطب در وبسایت میماند و احتمال اینکه اقدام موردنظر شما را انجام دهد، بیشتر است. هریک از انواع محتوای بالا را میتوان از طریق کانالهای مختلفی در معرض دید کاربر قرار داد که در حال حاضر وبسایتها و شبکههای اجتماعی بیشترین کاربرد برای انتشار محتوا دارند. بازاریابی، سئو، اینفوگرافی، مجله، شبکههای اجتماعی، وبسایت، ارائه و خلاقیت فقط چند مورد از کلماتی هستند که گوگل آنها را با «محتوا» مرتبط در نظر میگیرد. پس محتوا را میتوان بهصورت هر اطلاعاتی قابل خواندن، شنیدن و دیدن که در بستر دیجیتال یا غیردیجیتال منتشر شود، تعریف کرد.
التبه از طریق تحقیق و بررسی محتوای صفحات کسب و کارهای رقیب میتوانید حدسهایی در مورد سلیقه مخاطب بزنید. در ادامه کار را بهصورت آزمایشی شروع کنید و با تحلیل بخش analytics، میزان تعامل مخاطبان را با هرکدام از پستها و استوریهایی که منتشر کردهاید، ارزیابی کنید. تولید محتوا در حقیقت روشی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و جلب اعتماد آنها است؛ بههمین دلیل کسب و کارها از آن برای معرفی، تبلیغ و فروش بیشتر محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. روش بازاریابی که به آن «بازاریابی محتوایی» (Content Marketing) گفته میشود. در این مطلب از مجله فرادرس توضیح میدهیم تولید محتوا چیست و چرا مهم است. در ادامه با انواع و روشهای ساخت محتوا و اصول و مراحل آن آشنا میشویم.
اگر از تبلتهای اپل با سیستمعامل iOS 14 استفاده میکنید، میتوانید با استفاده از قلمهای اپل متن دست نوشته خود را تبدیل به متن انگلیسی کنید. این ابزار در حال حاضر از چند زبان پشتیبانی میکند ولی متاسفانه زبان فارسی هنوز به لیست زبانهای قابل پشتیبانی آن اضافه نشده است. برای تولید پادکست برخلاف محتوای متنی نیاز به ابزار حرفهای یا نیمه حرفهای خواهیم داشت. درست است من برای خریدن خانه یا ماشین خودم شب و روزهای زیادی تلاش کردهام. اما به احتمال زیاد اتفاقات بسیار کوچک هم نقشی در این موفقیت داشتهاند.
اینجوری نهتنها مخاطباتون اطلاعات ارزشمندی میگیرن، بلکه محتوای شما به خاطر هدفگذاری درست میتونه تو نتایج جستجوی گوگل هم بهتر دیده بشه. داستان موفقیت کسب و کار شما میتوان برای مخاطبهای زیادی جذاب و گیرا باشد. از اینرو بهتر است که این داستانهای واقعی را در قالب یک پست یا وبلاگ منتشر کنید تا مخاطب با راه طی کرده کسب و کار شما بیشتر آشنا شود. همچنین این نوع محتوا نیاز به استراتژی خاصی ندارد، اما میتواند بر روی سئو سایت تاثیرگذار باشد. ویدیو آموزشی میتواند علاوه بر رضایت مخاطبان شما، باعث ایجاد محبوبیت و برندسازی برای شما شود. محتوای ویدیویی آموزشی خود را رایگان تولید کنید و در آپارات، یوتیوب، اینستاگرام و … انتشار دهید.باید در ویدیو داشتن دانش خود را به خوبی به مخاطب منتقل کنید تا مخاطب بتواند به شما و سایتتان اعتماد کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری